En händelsefull dag =)

De senaste dagarna har varit ganska händelselösa, i söndags sov jag nästan hela dagen, duschade och fixade lite hemma, sedan grillade jag och Daniel och sedan somnade jag igen och sov för natten. I måndags var det jättemycket att göra på jobbet så var helt slut, efter jobbet åkte jag till mina föräldrar. Igår var det jätteslappt på jobbet istället, när jag kom hem spelade Daniel, Rikard och Magnus guitar hero så jag kollade när de spelade och sedan beställde vi pizza. En jättegod falafelpizza på pizzeria Victoria! Kajsa kom över en liten snabbis med :) Resten av kvällen kollade jag på film och tog det lugnt!  

Men idag däremot, Oj oj, idag har det varit fullt upp hela dagen. Jag vaknade kl 04 imorse av att vår lilla katt muffins skrek högt, han hade hamnat i kattslagsmål hemma hos oss. En annan katt hade kommit in och de började bråka. Det blev fullt med svarta tuffsar i hela lägenheten och muffins var helt förskräckt, stackars liten. Han lugnade dock ner sig efter ett tag och kunde ligga hos mig och mysa resten av morgonen. ♥ 

På förmiddagen åkte jag, Anna, Cissi och Maria till Viggeby. Vi handlade först mat och snacks på Priso. Det var jättehärligt att komma iväg till Viggeby, vi grillade, solade, badade, lyssnade på musik, spelade kort och snackade, kändes som riktig sommar! Efter ett par timmar kom Therese, Kajsa och Ninna och joinade oss i Viggeby, men de hade lite otur för bara någon timme efter de kommit så började det åska.
Tyvärr var jag lite slarvig med solskyddsfaktor så hela ryggen är helt bränd, suck!

Efter vi badat så färgade jag och Anna håret, jag blev blondare och Anna färgade håret svart! Mitt hår blev tyvärr lite gul/blont så imorgon blir det att åka till frisören och köpa silverschampoo (tar bort gula toner i håret). Sedan funderar jag även på att göra lite slingor, får se om jag orkar. Annas hår blev såååå fint, hon passar verkligen i svart!

Vid 18-tiden blev jag och Daniel hämtade av Robin för att åka och grilla hos mamma och pappa. Det blev supergod mat, hemmagjord klyftpotatis, grillad qournfilé (vegetariskt för min del) sås och fetaostsallad, mums! Vi var där ett par timmar sen ville Robin hem för han blev lite sjuk av katten, så han skjutsade hem oss.
 
Jag och Daniel kom precis hem från att ha varit på utomhusbio i trädgårdsföreningen. De visade Maria Larssons eviga ögonblick, men jag tyckte inte den var direkt bra så vi kollade bara på halva filmen sen begav vi oss hemmåt.

....Och nu är jag hemma!

.....Och nu ska jag sova!

Natti =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0