Snart midsommar

Nu är det inte många dagar kvar tills midsommar ska firas, mörkare tider väntar oss därmed.  I och med midsommarfirandet så konsumerar vi svenskar extremt mycket alkohol vilket leder till mycket stök och många bråk. Dessutom inträffar många trafiklyckor under midsommarhelgen. Så ta det lugnt för guds skull ;)  

Det blir inget traditionellt firande för min del med dans runt midsommarstången, blomsterkrans i håret  och en midsommarlunch bestående av sill och färskpotatis. Nej mitt midsommarfirande kommer bestå av en enkel grillfest här i Ryd tillsammans med några vänner, men det kommer bli minst lika trevligt! (Fint väder tack!) Kanske blir det utgång senare på kvällen - det är ju aldrig fel...

En annan midsommar hos Cecilia




Strax ska jag äta lite rester, samma mat för tredje dagen i rad. Jag och Kajsa var och hälsade på Anna  för ett par dagar sedan för en lugn och mysig tjejkväll. Vi lagade rotsaksgratäng, quornnuggets och sallad  - och vad gott det blev! Dessutom hur smidigt som helst...Vi hade 1 stor bakpotatis, 1 stor sötpotatis, 1 stor lök och 4 morötter. Vi skalade allt och körde i en matberedare (kan även ha kålrot och palsternacka i men det skippade vi). Lade allt i en gratängform, saltade, pepprade, lite vitlök och 3 dl grädde, till sist 150 gram riven ost och sedan voila(!), bara in i ugnen i 30 minuter! 
I och med att det var jättelätt och blev så gott så lagade jag och Daniel det igår med och då blev det rester över till idag.

Annars har jag inga direkt planer för den här dagen. Väntar på att mamma ska komma hem från jobbet. Jag har beställt kläder från ellos (12 plagg för 428 kr =billigt) men det står i hennes namn så hon måste hämta ut dem åt mig. Hoppas plaggen passar, tycker inte alltid att storleken stämmer när jag beställer via postorder. 


 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0