Alla hjärtans dag

14:e Februari - Happy valentine! ♥


Idag har min mormor, Roland och föräldrar varit på besök hos oss i Ryd. Jättetrevligt! Vi åt Ben and Jerry´s glass (cookie dough, vanilla toffee crunch) som jag är barnsligt förtjust i (främst cookie dough) av någon anledning, antagligen för att det smakar mest som godis och me love sweets :)...Och choklad (salmiak och mint) i mängder, en riktigt frossardag med fairtradeprodukter = duktigt :)

  

Igår såg jag och Daniel Brokeback Mountain, en film som nog alla har sett förutom vi känns det som. Den var inte så läskig (läs pervers) som jag trodde, blev lite generad en gång haha men det var lugnt ändå. Helt okej om än lite långsam.

På kvällen, i brist på annat såg jag och Daniel delfinalen av melodifestivalen, lika ointressant som vanligt...=P. Det är skumt att låtarna alltid är så otroligt tråkiga när det kommer till melodifestivalen, det är ytterst sällan man tycker att en låt har något speciellt, kvalitet (ex bra text och ett unikt sound eller åtminstone en vacker låt). Alla är verkligen kopior av låtar som redan finns, och käckt ska det vara. Någon låt lät som en blandning mellan Britney Spears i versen och BWO i refrängen (första låten) en annan låt lät precis som Amy Winehouse (med undantag att AMY är sjukt mycket bättre) lite mixat med Supremes eller liknande (Pauline)...Bandet med gubbarna som sjöng den svenska låten hade en sångare som sjöng otroligt falskt. Highlights lät och såg ut som Magnus Carlsson =/. Det sista numret var bara osmakligt, med läskiga kläder, i ett försök att se sexigt ut?! och en typisk tråkig danslåt. En annan tjej som sjunger en svensk icke ihågkomlig låt ala 40talsstuk?, hippare hoppare med Dogge (haha) Jaa, vad ska man säga! Men alla tycker ju olika. Det finns till och med en grupp i Linköping som kallar sig typ för melodivfestivalklubben som ägnar en STOR del av sitt liv (och sin ekonomi) till melodifestivalen, så något bra måste det ju finnas med schlager(??)...Inte min musiksmak dock, men vissa tycker att min musiksmak är konstig, (dålig?) men det är för att de inte orkar lägga ner energi på musik utan vill bara ha lättlyssnad musik ;). Nej men det är kul och tur att alla tycker olika! Det värsta är att det kommer spelas på radio konstant! Suck! Så nu har jag klagat på det tillräckligt....=)  

En danslåt som är gjord för kommersiellt syfte men som faktiskt är relativt bra (dock ganska trött på den) men iaf rolig att dansa till :)
 


VinterOS har hoppat igång, trevligt trevligt. Skidskytte är skoj :)

Upp och jobba tidigt imorgon - läggdags!

natti!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0