Dag i ekonomins tecken

Idag har varit en dag där många saker har blivit ordnade. Jag har beställt ett nytt VISAkort från Skandiabanken som är jättbra att ha när man är utomlands för då slipper man betala de där tråkiga 35 kr vid varje tillfälle när man tar ut pengar från en automat! Har också hämtat ut hundralapparna från pokern som jag vunnit från freerolls! Mycket strul har det varit med allt men nu så är det fixat. Igår var vi på banken också och fixade med nya bankkort till både mamma och pappa. Jag är inte berättigad ett visakort där för att jag för tillfället tjänar mindre än 150.000 kr om året, men när jag berättade att jag skulle ta Skandiabanken istället så vaknade bankmannen upp och frågade efter mitt legitimation. "Det här är egentligen emot vår policy men vi gör ett undantag den här gången" haha NO WAY, jag berättade att Skandiabanken har bättre villkor vid utomlandsresor, kanske taskigt mot honom men så är det ju :). På jobbet fixade jag med skatten så nu ska de dra 40% resten av månaderna jag jobbar där från och med April månads lön. Skönt!  

Igår spelade jag och Cissi frisbeegolf, faktiskt lite pinsamt när vi har våra vanliga frisbees att köra med och alla kommer ifatt oss med sina superfrisbees, så nu har vi tagit steget och ska beställa en varsin proffsdisc så vi också blir sådär duktiga som de andra :). Roligt är det iaf! Vi ska få med oss några fler nästa vecka med en kombinerad frisbee-tur och grillfest!    


I Valborg var vi ett gäng tjejer som grillade och hade det trevligt. Vi spelade lite störda kortspel hihi :). Kunde tyvärr inte vara med ute hela kvällen eftersom jag jobbade dagen efter. Tjejerna gick på dansbandskväll på krogen med mest äldre personer, var helt okej ialla fall haha... Lördagen var världens mysigaste dag! Först jobbade jag, var väl inte så mysigt direkt men efter jobbet överraskade Daniel mig med världens godaste mat. En hemmagjort potatissallad, grönsallad, grillspett och marinerad quornfile som vi grillade och åt ute i solen. Hur härligt som helst. Första dagen jag fått riktiga sommarkänslor :) På tal om mat så har vi beställt "Linas matkasse" http://www.linasmatkasse.se/?c=RK47&gclid=CMqN_Knfu6ECFQRslAodcWH0-g Så roligt det är! Man får hem all mat med recept för en hel vecka. Och det är så mycket mat att det räcker till matlåda. Det är egentligen planerat för 4 personer men funkar lika bra när man är 2 eftersom det blir rester över som man kan äta dagen efter. Den här veckan är det chicken sweet and sour, wraps med kyckling, lammkorv och tzatziki, kokt dillpotatis med kolja, seranochips och honungs/citrondressing, potatis och köttfärsgratäng och kokos, mango och linsgryta med ris. De flesta rätter har tillhörande varierande sallad. Vi lagar allting ihop men jag ersätter köttet och kyckling m.m med quornprodukter, funkar alldeles utmärkt. Trevlig variation i matlagningen blir det och nästan allt är lagat från grunden med ekologiska produkter. Dessutom är alltid 1 måltid helt vegetarisk! En fortsättning med det här blir det absolut. Vilken reklam det blev det här haha.   

Bye bye blåbärspaj =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0