Grattis på fars dag =)

Hurra hurra hurra! (hurrar man på fars dag?) Grattis pappa iaf :)


Så nu sitter Daniel på tåget på väg tillbaka till Linköping. Vi har haft en skitbra helg! Med många långa promenader. Igår mötte jag upp honom på stationen sen tog vi en promenad hem till mig där vi åt pumpasoppa med bröd. Sedan gick vi till Hansa City och det tog väl typ 1,5 timme eller nåt hehe. Om någon konstig anledning så hamnade vi på helt fel sida av vägen och det tog hundra år innan man kunde komma över, så ist för kanske 40 min promenad så tog det 1,5 timme. Men när vi väl kom fram iaf så köpte jag högtalare till datorn! Yippieyay, äntligen några vettiga högtalare i rummet. Sedan handlade vi lite mat på City gross och tog bussen tillbaka hem till mig. På kvällen kopplade vi in högtalarna (de funkar utmärkt) och spelade TV-spel. Innan vi somnade såg vi en film som heter This is England, en otroligt superbra film som jag redan sett några gånger och till och med skrivit en recension om när jag läste människan socialt och kulturellt på infokomp...Tycker att den filmen kan sammanfattas med nedanstående dikt och nedanstående musikklipp: 

I knew a simple soldier boy.....
Who grinned at life in empty joy,
Slept soundly through the lonesome dark,
And whistled early with the lark.

In winter trenches, cowed and glum,
With crumps and lice and lack of rum,
He put a bullet through his brain.
And no one spoke of him again.

You smug-faced crowds with kindling eye
Who cheer when soldier lads march by,
Sneak home and pray you'll never know
The hell where youth and laughter go.

Sneak home and pray you'll never know
The hell where youth and laughter go.

 

Eller så kan man sammanfatta filmen ännu bättre med hjälp av trailern!


Idag har jag och Daniel gått på stan och sedan lagat tacos hemma hos mig. Har varit en toppen helg :). Om några timmar är det Ullared som gäller så faktiskt dags att sova snart, oops!  

Tjooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0