Vi liksom väntar på en vårdag i november

November månad är det nu men visst vore det skönare med en vårdag i april? Nu sitter man här i Kalmar igen och det känns väl sådär. Måste säga att de 10 dagar jag var i Linköping var alldeles underbara (trots affärsplanen)! Känns som semester varje gång man åker hem så behöver inte åka utomlands mer för att få den sköna semesterkänslan :) Bara att få vara hemma i sin egen lägenhet (med badkar och kök!) med sina katter är så otroligt härligt. Det är sånt man inte uppskattar på samma sätt när man hela tiden bor hemma. Sedan älskar jag att laga mat med Daniel och spela tv-spel (Mario) på kvällen och sedan sitta uppe på nätterna och dricka te och kolla på en halvkass film på Silver eller Showtime med nån av kissarna i knät. Och jätteskönt att ha alla nära och kära i närheten :) Besöka mamma och pappa eller gå på stan eller festa med mina lkpgvänner är andra saker som jag saknar när jag är här!  Ja, som sagt det är riktigt härligt, men för att verkligen uppskatta det riktigt odentligt måste man vara ifrån det i perioder, lite lustigt egentligen =/   

Så tillbaka i Kalmar igen och fatta hur smidigt det är, tar 3 timmar med tåget men känns alltid mycket snabbare, men det som ändå är sjukast är att jag ALLTID har fått sitta på plats 35? Hur kommer det sig att det blir så? Nästan lite kusligt, finns ju flera hundra platser och varenda gång har jag fått samma plats(!).



Den nya kursen Tourism in a production system är igång. Får se om jag kör hela kursen, den ska ju vara riktigt hemsk men får se hur det blir, det märks! Första föreläsningen var idag iaf och inte fattade jag mycket av vad han sa, tappade koncentrationen hela tiden för allt han pratade om var bara...konstigt :P Så efter föreläsningen var jag så trött så därför piggade jag upp mig lite med att kolla på resor. Vet ni att man kan åka till Paris för 108kr tur och retur inklusive skatt samt kostnaden för incheckning, om man åker iväg 4 dagar i december. Det som läggs till är om man vill checka in bagage och sedan en avgift för att betala med kort. Är ju självklart Ryanair jag pratar om och där är ju priserna på flygbiljetterna löjliga, speciellt om man kan vara flexibel... 

Så till något helt annat, häromdagen var ju som sagt jag och Daniel och fikade på Café Chocolat och måste verkligen rekommendera det caféet starkt! Vi åt Scones och drack te och testade olika chokladpraliner med smaker som champagne, pistage och chillitryffel..Jättefint ställe (varning om du hatar jazz) men det glöms lätt bort då det inte ligger mitt i stan...Dagen efter fikade jag och Helen på Café M, helt okej men inte alls lika mysigt, dock mer prisvärt speciellt med sånna där kuponger, ät 2 för 1 ^^.
  
Café Chocolat


Annars har jag varit en del i Lambotown hos mamma och pappa. Igår följde jag med pappa till veterinären för deras katt skulle kastreras sedan tog vi en sväng till bibblan. Tycker det är så tråkigt att köpa studentlitteratur så skulle kolla om de hade nån, men det var dåligt med det...=P Efter det träffades jag och Cissi i ryd och käkade på den där goda Kinarestaurangen igen och efter det spelade vi Wii! När Daniel kom hem blev det ostbricka och nästan ett avsnitt från en serie, the wire tror jag den heter, lite trögstartad men kan nog bli bra så småningom :) Självklart blev det mer TV-spel hihi...

Halloweenfesten var jätterolig! Några vänner hade hyrt Laserdome som är kombinerat med ett dansgolv. Så först gick vi dit och åt tacosbuffé, var kul att se alla påhittiga utklädnader. Var dock lite rörigt i början eftersom 60 hungriga personer skulle turas om att ta mat och det fanns bara 20 sittplatser hehe, men det var gott iaf. Efter vi käkat buffén gick vi hem till Cecilia där vi hade en förfest några timmar och sedan tillbaka till Laserdome för att fortsätta festen! Vid 1-tiden kände vi att det räckte att vara där, de flesta drog in till krogen men jag ville inte lägga ytterliggare massa pengar på det (fattig student som det sägs) så jag och Daniel åkte för att besöka Jonte och Elin som var på en annan fest i stan så hamnade där ett par timmar istället :) När vi väl kom hem vid 03-tiden var vi jättehungriga så vi lagade kålsoppa och pannkakor som en bra avslutning på årets halloween...


Så november till ära, hittade ingen bättre version men whatever :)
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0