On holiday - om man ändå vore det :)

Allt läsande om resande gör ju att man blir lite sugen på att sticka iväg någonstans, men tyvärr finns ju inte tiden för det, får helt enkelt hålla ut till sommaren :)

Idag hade vi ialla fall världens längsta seminarie, höll nästan på att somna de sista 2 timmarna *oops*. Ett femstjärigt hotell och konferensanläggning ska byggas i hamnområdet i Kalmar och vi skulle diskutera i grupper om 5 vilka effekter detta kommer ha ur lokalbefolkningen och kommunens perspektiv och sedan presentera det inför klassen. Muntliga presentationer hela tiden ju, kommer verkligen inte undan det :(.

När vi äntligen var färdiga vid 16-tiden träffades jag och Charlotte för att läsa igenom några kapitel i litteraturen till morgondagens tenta, och gick det bra då? Nope, självklart blev det bara massa tjatter om allt annat, ungefär så som det brukar bli när man träffar vänner och ska plugga men det är bra det med :)

Så imorgon är det alltså hemtenta, vi ska först träffas hos Martina och diskutera frågorna så att vi förstår de rätt. Martina är underbar och har bakat till oss imorgon, hon måste verkligen gilla att baka och det är jag grymt tacksam över, hihi. I övrigt har vi sagt att vi ska ladda upp med red bull, kaffe, te, coca cola, godis och mat så att vi klarar oss hela natten utan att bli trötta eller hungriga! 

Som ni märker så handlar det mesta om skolan för tillfället, men i slutet av oktober åker jag antagligen till Linköping om allt går som planerat och då ska jag försöka hinna med mycket mer än skolan!!  

I helgen kommer iaf mamma och pappa hit! Ska bli jättekul för då behöver jag inte känna mig stressad för något skolarbete för efter fredag så har jag INGET att plugga på hela helgen OMG! En hel helg att bara njuta!

Nu är klockan 01 så måste fortsätta läsa lite i On holiday boken tills det är läggdags, Tjaba alla!       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0