2011-08-01, update om veckan som gått

Det är redan augusti, får smärre panik när jag kommer på att sommaren faktiskt snart är över och att skolan börjar igen...men nu jobbar jag den här veckan sedan är det nästan 3 veckor semester, inte helt fel :)

Helgen i Åtvid för ca en vecka sedan var nice..förutom natten på lördagen som mest var fylld med tråkigheter och konflikter. Men allt innan det var verkligen jättetrevligt! Fredagen åkte vi och handlade och när vi anlände till åtvid blev det hästridning och efter det grillade vi. Istället för att sova i tält på natten sov vi på altanen, var coolt för det åskade och blixtrade ordentligt och när man är på landet känns åskan mer intensiv, nästan lite spöklig, mysigt iaf :)



Lördagen på förmiddagen var det mest jobb som gällde, partytält, vanliga tält, städning, matlagning m.m skulle fixas och på eftermiddagen kom allt folk. Grillning, kubbspelande, brännboll, pool och bastubad m.m, riktigt schysst och roligt! Men som sagt, natten kantades av konflikter så blev lite förstört, men tiden innan det var nice :)







På söndagen åkte jag och Lina hem, vi blev hämtade av Daniel, kändes otroligt skönt att komma hem skapligt. På kvällen gick jag och Cissi lite i rydsspåret och snackade om allt möjligt, behövde ventilera lite om alla händelser under lördagen =P. På måndagen träffades vi och Lina på stan och käkade glass på Bosses, sjukt gott som vanligt! De visade mig även nya krogar som dykt upp i Linköping, har ju inte så stor koll längre på vilka krogar som försvinner och vilka krogar som tillkommer istället :). I tisdags var Kajsa och hälsade på hemma hos mig, blev en ganska lång pratstund, jättetrevligt :).

Onsdagen var nog helt perfekt tror jag, jaa förutom att jag jobbade på dagen då men ändå :) Tapas med fina vänner på Aioli, lite vin och trevligt att träffa Therese (Täräääs) igen! Blir alldeles för sällan, men nu är det bestämt att hon kommer och hälsar på mig i Kalmar i höst! Sedan körde vi musikquiz, och vi vann en Nalle(!!), denna gång med rosa tröja, så söt :). Efter det slog vi ihop oss med ett annat lag och gick till NH för att ta lite mer att dricka :) Efter ett par timmar gick vi vidare till konsert och kongress där kvällen avslutades med fyrverkerier, kan det bli en bättre avslutning på en jättetrevlig kväll? Antagligen inte!! 

I lördags gick jag, Cissi, Rikard och Daniel till den nya pizzerian i Ryd och käkade snabbmat...var lite roligt för ALLA tog veggiemat, händer ju inte så ofta att köttätare väljer att ta ett vegetariskt alternativ, jättekul tycker jag! Sedan kollade vi på nyckeln till frihet, den är riktigt bra men det är ju inte så konstigt, den ligger ju trots allt etta på IMDB som världens bästa film :) 

Igår åkte jag och Daniel till Söderköping för att äta glass på smultronstället, mums!! Vi gick runt lite i staden och gluttade och glanade i skyltfönstrena, nej men Söderköping är verkligen mysigt..Vi besökte något museum om Söderköpings historia. När vi skulle äta glass på smultronstället fick vi vänta över en timma innan vi kom in, sjukt lång kö!! Men glassen var alldeles för god, inte bra att äta så mkt för magen, ouchiee! 





Idag kom mamma och pappa hit och vi gick till morfar för att fira honom lite i efterskott, han har nämligen fyllt 70 år!! Ett stort Grattis till morfar tycker jag :)    


Sovdags! 6 dagars arbetsvecka, behöver vara utvilad :) Imorgon kommer även Helen hit en sväng och trist att vara totalt död då!

Hejdå alla!!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0