Bara lite allmänt sådär...

Måste säga att jag verkligen gillar den här utbildningen trots att det är otroligt mycket att göra hela tiden. Jag känner mig ganska stressad för att det aldrig tar slut eller blir en enda lugn stund men samtidigt så är det jätteroligt och man lär sig nya saker hela tiden och lärarna och klasskamraterna är bäst så kan inte vara mer glad egentligen :) Det som är tråkigast är ju just att jag inte har mitt liv i Linköping här, dvs min lägenhet med daniel och mina saknade katter, resten av familjen, släkten och vännerna. Saknar däremot inte staden i sig överhuvudtaget, Kalmar är mycket mysigare! Så kan inte bara alla flytta hit? *Please!!* =)

Några bilder från nollningen:





På fredag ska vi boka tid för ett möte med universitetsadjunkten i företagsekonomi. Christer hade pratat med honom om vår lilla idé och han tyckte det var jättbra så han ville träffa oss och ge lite information om hur det fungerar med olika företag och så...Ska bli jätteintressant! Annars är det föreläsningar som gäller men i övrigt är faktiskt den här veckan lite lugnare än de föregående. Bara läsa några hundra sidor till fredag och svara på lite frågor :). Så kommer känna mig väldigt rastlös nu istället! Sedan har jag problem med vilken kurs jag ska välja. Jag har redan valt management kursen som kommer handla om juridik och det låter väl kul men samtidigt så verkar den andra kursen kanske mer användbar för framtiden? Den heter destination managment och handlar om att bygga upp ett GIS-system (ett datasystem), göra applikationer till mobiltelefoner, analysera statistik i olika program osv och det låter ju också kul! Tycker inte om att behöva välja, beslutsångesten är enorm =P.

Idag efter föreläsningen köpte vi glass och satte oss i ute solen, det är ju riktigt vårväder nu! Därmot skrattade damen som vi köpte glassen av åt oss för hon tyckte väl det var konstigt att köpa glass i början av februari eller nåt :P. Gott var det iaf =)  
På torsdag ska vi gå på musikquiz på Harrys, det kommer bli skitnice och har en känsla att det kommer gå bra :) Tror vi alla har väldigt olika musiksmaker och jag tror att både Maria och Martina är grymma på musik så ska bli intressant :).

Nu lyssnar jag på Björn Rosenström, för i mars blir det konsert med honom på Sandra här i Kalmar och förhoppningvis kommer Lina och Cissi hit då! Ska verkligen bli jättekul! Var sååå längesen jag lyssnade på honom men många av texterna sitter faktiskt fortfarande, de är ju inte direkt så avancerade :)




BTW, Grattis till Kusinen Sandra som fått en till liten pojke :)

tj0


Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack så mycket från oss.Ni får komma hit & kolla in det lilla underverket nåndag.



Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0