Borde gör det där men jag gör det här

Jaa borde ha pluggat nu i flera timmar men det går inget bra för det finns ju så många meningslösa mycket roligare saker att göra istället :). Och nu är det dags för en liten uppdatering i bloggen....Idag har jag ialla fall färgat håret och det blev väl helt okej, lite gult och lite andra alla möjliga färger (typ lilagrått?) men det är som det brukar så inga konstigheter! Var på ikano med mamma och kollade på lite grejer och fikade sen hem till mig och färga håret och städa, hehe, härligt att man har en mamma som ÄLSKAR att städa ;)....Sedan äta mat med Daniel och kolla på TV och annars bara ägnat kvällen åt att surfa runt lite och lekt med katterna. Fick värsta skräckattacken när jag skulle leta fram leksaker och var helt 100 på att det låg en riktig mus under skåpet, skrek och sprang runt (brukar inte reagera så men den här gången var det läskigt) och bad Daniel att ta bort den (det har faktiskt hänt förut) men som tur var var det bara en låtsasråtta, men tyckte verkligen att den blinkade åt mig flera gånger...Och Daniels reaktion - ska jag hämta hammaren? wtf...

Igår var det ju såndär alla hjärtans dag så då gick jag till affären och handlade massa mat för tänkte laga en lasagne till Daniel och mig som vi skulle mumsa på till kvällen, den lasagnen tog väl sisådär 3 timmar att laga... Först quornfärssås, sedan beachamelsås osv, men det gick ju ganska bra, problemet var att det var färska pastaplattor som vi fryst från senaste gången men det gick bra att tina upp och allt men så fort man skulle lägga dit plattorna och de möttes av värmen från ostsåsen och quornfärssåsen så rullade dem ihop sig, som till runda korvar, skapligt irriterande!! Men lyckades ju bra med de första lagren för då tyngde liksom färsen ner dem tillräckligt men översta lagret gick bara inte, blev bara korvar, så fick bli en blandning av färska plattor och hårda pastaplattor, men det gick ju bra ändå, tills jag glömde bort att lasagnen skulle vara i nedersta gallret i ugnen så hade det i mitten så när jag kollade till den efter ungefär lite mer än halva tiden var hela översta lagret på lasagnen bränd så bara att ta bort plattorna (kladdigt) och försöka en gång till....Vilket strul det blev då....Sedan sa Daniel att han skulle komma hem om en timme men kom inte förrens 1 timme å 40 min så efter ca 1 timme i ugnen och 30 min i eftervärmen blev det faktiskt ändå gott och inte alls så torrt som det skulle kunna bli :) Kock är struket på karriärslistan - check!


Helgen då, jo den har varit jättefin. Lördagen bjöd på pizza med Daniel och hans vänner och sedan var det utflyttningsfest i Johannelund och efter det krogen - var trevligt! Söndagen var vi hos mamma och pappa och åt middag och tog det lugnt :) Så en riktigt bra helg.

Imorgon blir det stan och fika med Cecilia och efter det musikquiz på Harrys! På torsdag MÅSTE jag plugga HELA dagen *lova mig själv*

Fick VG i slutbetyg på tourism production system, så bra! Och de senaste artiklarna har vi fått 2st fyror och en femma, galet bra, de sa till oss när vi började att det är nästintill omöjligt att få en femma på artiklarna men titta där :) Så som vanligt så flyter allt på bra!

Har ägnat en stund åt att kika in Glastonbury och lätt att vi ska dit, 22juni-26 juni utanför London på nån leråker. Än så länge ska Libertines, Coldplay, U2 och Beyonce dit - oh yeah! Tjing tjing

JAG SKA SE LIBERTINES NÅGON GÅNG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0