Happy new year, happy new year

Så nu sitter jag och väntar på att potatisen ska koka färdigt, snart blir det potatismos med tillbehör om cirka sisådär 20 minuter, så istället för att sitta i köket och vänta otåligt så passar jag på att uppdatera bloggen lite :).

Det har ju varit julvecka med julafton mellandagar och nyår och allt sånt där. Det är ju en väldigt rolig tid på året då det händer många saker. På julafton var vi hos farmor och farfar och firade jul och farmor gör alltid så himla god vegetarisk mat till mig (matvrak) och denna gång var inget undantag, fantastiska kåldolmar och veggiepannbiffar, mycket uppfinningsrik. Fick jättebra julklappar, allt jag önskat mig, men problemet är ju hur jag ska få allt till Kalmar...:(. 

På juldagen var vi hos moster min och åt mat och spelade julklappshazard, det var skoj men kanske en aning rörigt ;) Många människor med lite alkohol i kroppen som ska spela ett spel är väl ingen superlyckad kombination men det funkade rätt bra ändå. Jag och Daniel vann en bok, en pannlampa, ljus och så var mormor snäll och gav mig en ögoncreme som jag ville ha :). Det var fight om vinet in till det sista men tror morfar och Viola vann den haha.. Fick jättebra med julklappar då med, alltid bra med pengar och ännu bättre nu när de går åt ordentligt =P. 

På annandag jul fyllde mamma år så då blev det firande med hela släkten samlad återigen. Vi gjorde en god marängtårta som faktiskt blev väldigt lyckad :).
 
På nyår var det fest, först lagade jag, Daniel och hans syster mat hemma hos oss och efter det åkte jag in till stan för att träffa mina kära vänner hemma hos Tessi! Blev en härlig fest där, sedan fyrverkerier vid borggården och efter det fest hos en annan, så som det ska vara så slutade festen halv 9 på morgonen, lite lagom sådär :)   

Igår var Anna och Kajsa här en stund, och idag gick jag och Anna på stan, först fikade vi på Espresso House sen kollade vi lite kläder, sedan träffade jag Dani på stan och vi fikade på chicolatta. Ganska nyligen åkte mamma och pappa hem, vi kollade lite på restaurang i vårt vardagsrum på sista avsnittet, ganska underhållande faktiskt - snacka om motsatser till varandra och vilka par!

Något helt annat - vacker video som man får lite fina känslor av och lite reslust med dessutom :)

Ha det fint alla, Tjo! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0