Hopplöst, hopplöst men också bra grejer

Usch allt känns så hopplöst och meningslöst, den här kursen känns faktiskt förjävlig och har tagit alla krafter från mig. Jag orkar inte med tentan på onsdag + redovisningar och allt annat skit som ska in..Och att jag dessutom måste försöka plugga in allt på engelska gör det hela ännu krångligare. När jag är stressad och ska skriva en tenta på hur många sidor som helst så blir jag blockerad när jag måste få ner allt på engelska, det blir liksom så mycket fokus på att bara komma på rätt ord så det blir bara ett enda stort stressmoment. Men tycker ju att man borde ha vant sig vid det här laget men icke! USCH! Och att det har blivit dålig stämning i vår grupp på senaste tiden gör ju inte heller grejen bättre...FY! Men nästa kurs så får vi skriva tentorna på svenska!!! Då är det juridik som gäller och en ny lärare så det ska bli lite intressant :)  

Men helgen då, jo då var ju tjejerna här och de är ju bara bäst och vackrast (!):). Var en jättetrevlig fredag med restaurangbesök. Lina, Cissi och Tess åt trerättersmiddag så de blev nog ganska mätta..Man får in sjukt mycket mat så man behöver ju inte gå hungrig där ifrån iaf :). Vi delade på en flaska vin rött och efter besöket på restaruangen tog vi en kvällspromenad till slottet. Efter det hem och försöka få iordning på madrassen, det var ett litet hål i den så tjejerna sov nog inte så jättebra där under natten hehe...:) Men jag tyckte det var lite underhållande iaf ;)


Lördag förmiddag var jätteslapp! Jag och Lina tog en promenad i solen på morgonen men resten av förmiddagen slappade vi och sedan åkte vi ner på stan och kollade på lite kläder och käkade lunch. Sedan hem och stressa för att hinna bli färdiga till kl 18 då Jessica hade sin födelsedagsfest :). Vi hann, OMG det trodde jag aldrig! Fyra tjejer som ska göra sig iordning i ett 16 kvadrats rum borde vara praktiskt taget omöjligt men nähää! Förfesten var trevlig, jag rockade loss med Martina och Maria i rummet med Saras kille som DJ, massa sköna låtar, mest gamla ^^. Sedan var det krogen och BJÖRN ROSEnSTRÖM - det är riktig nostalgi!

Tror nog detta kan vara den bästa låten :)


Allting var jättetrevligt, vi dansade mycket och så, men sen hamnade jeccs i slagsmål med en tjej, det blev ett polisförhör och Jeccs blev anmäld för misshandel (?) WTF. 

Men lite mer positivt! Jag längtar så galet mycket efter nästa helg!! För då kommer Daniel hit och då är kursen avslutad :). Ska bli riktigt underbart ♥. Och som vanligt, (ännu mer neggo) ingen nyhet men fatta vad jag längtar hem. Det känns ju aldrig bättre, jag vänjer mig liksom inte vid att vara här utan det enda jag tänker på är att få komma hem, trodde det skulle bli bättre efter några månader och att saknaden skulle avta lite men det blir bara värre hela tiden. Vissa dagar känns bättre än andra, men idag är en sån dag då allt känns mycket värre. Får se om jag verkligen klarar av att vara här i ytterliggare 2 år, det känns tungt iaf =P. Om det inte vore för kalmartjejerna skulle jag flytta hem direkt!

Pluggdags, kramar!    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0