Lite funderingar

Jag har verkligen beslutsångest för hur jag ska göra med allt. I höst ska jag läsa företagsekonomi, inte för att jag gillar det (jag faktiskt hatar ekonomi) men mest för att jag tror det är det man har användning för...Men då är frågan, ska jag bo kvar i Kalmar eller ska jag flytta hem och läsa ekonomi i 2 år?

Så som det känns just nu så är jag verkligen mer peppad på att flytta hem, men samtidigt så vet jag ju inte om det kommer vara en bra klass och skola i lkpg...men så kanske det lite kvittar om det är en bra klass eller inte, jag har ju fortarande mitt liv i Linköping...Jag menar tjejerna från kalmar kan jag ju faktiskt åka och hälsa på och fortfarande vara vänner med utan att behöva plugga här, för jag vill verkligen ha kvar de som vänner!
Men det ENDA jag har här i Kalmar är ju vännerna från skolan (och bror) och det är ju inte direkt att vi umgås så jätteofta längre utanför skolan. Jag tror det skulle kännas bättre om vi gjorde fler roliga saker ihop, för just nu träffas vi i stort sett bara när det har med skolan att göra. Kan iof ha att göra med den här sjukt jobbiga kursen....Och jag har verkligen inte varit den som tagit egna initiativ till att förbättra situationen så ska egentligen inte klaga...Har faktiskt varit ganska asocial och inte riktigt känt mig som mig själv den senaste tiden, men antar att det har med all stress att göra, och all tristess på dagarna och att jag inte trivs med mitt hem och ständigt längtar hem - denna ständiga hemlängtan... det påverkar min sinnestämning för mycket..

Men visst skulle det vara trevligt med lite fler fester tillsammans, det är ju ändå det universitetet lite ska handla om - att ha kul med sina universitetsvänner och inte bara pluggstressa! Hitta en bra balans mellan tråkigt och roligt, för nu är det ungefär 80% tråkigt och 20% roligt =P

Det som gör att jag orkar med det nu är att jag har helgerna (och musiken - tack gode gud för musiken!) att se fram emot då alla underbara människor kommer och hälsar på mig, annars vore det katastrof. Verkligen tur att jag lärt känna Jeccs med för annars vore det ännu värre då det är hon som oftast är duktig att ordna med utgång + att hon självklart är en underbar person med! Kalmar är jättevackert på hösten/våren men suger på vintern och jag är ju i stort sett bara här under vintern så lite fel stad att plugga i kanske =P.  

Ja fy, beslutsångesten är enorm, och snart är det dags att bestämma sig! Usch! Hmmms skulle iof kunna läsa en kurs här, byta lägenhet och sen se om det känns bättre, om inte flyttar jag hem... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0