I really really wish I could be, somewhere else - than here

Razorlight är ett svensk-brittiskt indierockband, bildat 2002 i London. Johnny Borrell (sång) annonserade efter musiker i New Musical Express. Björn Ågren (gitarr) svarade och rekryterade sin gamle Lidköpingskompis Carl Dalemo (bas). På trummor spelade ursprungligen Christian Smith-Pancorvo, som blev sparkad 2004. Han ersattes av Andy Burrows. Sommaren 2004 släpptes deras debutalbum, Up All Night, vilket gjorde snabb succé i Storbritannien. Musiktidningen Q prisade bandet som Best New Act för 2004.


You're an emotional wreck
You don't know who you are
You never say what you mean
And you keep your mouth shut
And your nights stay still
And then you come and call on me

You say I just can't help myself
I really really wish I could be somewhere else
than here

Såg några låtar från Razorlight i ett liveframträdanden för några år sedan, men missade tyvärr en liten del av konserten, men somewhere else hann vi se iaf, de var duktiga :) Däremot gillar jag inte själva videon:
Ungefär det som beskrivs i de första raderna av första versen och hela refrängen, så känner jag just nu! Vad stressad jag känner mig, ett riktigt emotionellt vrak och den känslan förstärks av den gamla vanliga hemlängtan, I really wish I could be somewhere else, than here, det irriterande lilla rummet på Gröndalsvägen.

Nu handlar allt bara om stress och press och tristess. Det kommer dröja till den 19:e december innan jag kan åka hem, det är lång tid!! Har ju varit här i 2 veckor och är redan frustrerad över allt, hur ska jag klara 1,5 månad till? =/

Att allt känns jobbigt nu är nog just för att jag inte har något att se fram emot på nästan två veckor, bara tråkiga saker som väntar! Hela helgen ska vi sitta och skriva ett arbete om organisation och ledarskap och på måndag ska allt vara klart och då ska vi skriva frågor till opponering på ett annat arbete. Tisdag - redovisning och opponering. Förutom detta är det ju att plugga till tentan som är om ca 10 dagar och som ska vara jättesvår - igen! Jodå, för de har gjort om den här kursen med helt ny kurslitteratur, så det är tydligen många som kuggar nu med, just my luck! Innan sa alla att den var ganska lätt att klara men nu säger folk som haft det nya upplägget att den är skitsvår, är jag förvånad? Nope! MEN marknadsföringen som är om ca 2 veckor SKA vara enklare, så får hålla tummarna då:)

Som sagt, just nu sitter vi i grupparbeten hela dagarna igen, jag ogillar grupparbeten! På fredag är det intervju med Best Western Kalmarsund, men denna intervju lär ju iaf gå bättre än vad det gjorde med Kalmar stadshotell. VD:n för det hotellet var ju en riktig stor skitstövel men när jag ringde och pratade med VD:n för Kalmarsunds hotell så verkade hon urgullig så känner mig inte så nervös inför denna intervju i alla fall. 

På mig stämmer den gula och rosa in :) Går så mycket snabbare när man gör det själv ju!

Händer bra saker ibland dock! I onsdags var vi hos Jessica och hade en jätterolig kväll, drack vin, snaskade ostbricka och spelade massa spel och bara snackade, jättemysigt, borde fixa med fler sånna kvällar :) Enda anledningen till att jag stannar och fortsätter plugga i Kalmar är ju pga vännerna och Robin, annars skulle jag dra direkt, auf wiedersehen!

I helgen var Daniel här med och det var ju underbart även om tiden gick alldeles föööör fort. Vi skulle äta på källaren kronan, men tyvärr var det fullbokat så tro det eller ej, men det blev Table20 igen! Men maten är ju så god och man blir verkligen aldrig besviken - men nästa gång då blir det källaren och då får vi boka veckan innan =) 

Valen inför nästa termin är avklarade och de kurser som ska läsas då är fördjupad redovisning, finansiering, organisation, metod & uppsats! Längtar såååå mycket =) (not!) Nää men jag måste lära mig att tänka positivt, även när allt känns tungt, har någon något tips på hur man gör? Varför upplever jag alltid det dåliga så mycket starkare än det som är bra i livet? Varför glömmer jag hela tiden bort det jag lyckats med, och istället fokuserar på småsaker som gått fel som egentligen inte betyder någonting? Jag har verkligen så mycket lättare att se på allt det dåliga att jag hela tiden glömmer bort det som är bra.
TÄNK POSITIVT!


Don't leave me hiiiiiiiiiiiiiiigh, don't leave me dryyyyyyyyyyyyyyyy! Tjooooooooooooooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0