Lowcarb highfat, atkins(?) dieten som vegetarian?

Hmmm, får se hur det här kommer gå, antagligen kommer jag gå upp 10 kilo i veckan istället haha. Annars är det ju för bra för att vara sant, äta hur mkt fett, grönsaker (dock ej majs, morötter och ärtor) och protein som helst och ändå gå ner i vikt? Ett litet problem för mig blir att quorn innehåller en liten mängd kolhydrater (ca 7 gram per dag om man äter så mycket man orkar) vilket leder till att jag måste äta mindre kolhydrater i övrigt eftersom man egentligen bara ska äta 20 gram per dag. I och för sig tror jag att det kan gå iaf, bara äta lite mer ost och grädde som knappt innehåller några kolhydrater! Men det ska i alla fall bli otroligt spännande att se om något händer. Jag gissar som sagt på att jag kommer gå upp flera kilo i veckan, men fy skam den som ger sig innan att ha testat...:)

Så än så länge har jag i alla fall testat i 3 dagar, 1:a dagen åt jag en stor färsfylld paprika gratinerad i ett tjockt lager ost, med sjukt mycket vispgrädde i quornfärssåsen samt lök och champinjoner, till det en grekisk sallad med oliver, mycket fetaost och annan sallad som gurka, tomat med mera - snacka om gott!! Det räckte till två måltider och höll mig mätt hela dagen. Igår blev det äggröra (självklart med mycket vispgrädde), stekta färska champinjoner i mycket smör, varm tomat, cocktailkorvar, fetaost och avokado med keso. Idag en currygryta med grönsaker som böngroddar, bambuskott, blomkål, broccoli, paprika, champinjoner, lök m.m, wokades med mycket olja, curry och smör, cashewnötter, fet kokosmjölk, grädde och till det 2 quornfileér. Fetaost, cheddarcheese och vanlig hårdost som mellanmål. Te med grädde istället för mjölk.  

Så resultatet än så länge på 3 dagar - jag har inte gått upp ett gram, utan faktiskt har 0,5 kilo försvunnit, hur nu det är möjligt? Antar att det är vatten eller nåt, men känns konstigt hur vikt kan försvinna när man är konstant proppmätt och knappt rört sig ur fläcken...Jag känner mig mer energisk än någonsin, antagligen för att jag slipper berg och dalbanor med blodsockret. Däremot känner jag mig lite trögare i huvudet och igår hade jag en lätt huvudvärk, kanske biverkningar av att sockret är borta ur dieten, abstinens? Inte ett dugg sötsugen eller sugen på pasta, potatis, bröd och ris, trots att det var det enda jag åt förut. Det känns bra och om jag inte går upp massa i vikt under första veckan ska jag testa en vecka till :) Tänderna måste ju bli bättre med, ingen karies? 

Problem nummer 2 - jobbet! Det kommer förstöra allt :,( snyft.

Efter nyår ska jag börja simma igen ca 2 dagar i veckan....Har som mål att gå ner, eller egentligen inte att gå ner i vikt utan att känna mig lite mer "fit" och inte så slapp i kroppen...Men visst skulle det vara nice att vara nere på 54 kg igen (som jag vägde för ca 2 år sen) till sommaren!!  

Julafton var mysig, fick bra saker som resväskor, globalkniv, annan kockkniv, almanacka, saker till håret och ansiktet och ett par jeans. Mycket god mat!! 

Peter Doherty biljetten ligger ute på tradera eftersom Cissi ej kan följa med =(

Annars är allt lugnt, pluggar lite, ska inte följa med på någon av festerna i nyår utan bara ta det lugnt hemma med Daniel, äta gott och kolla på en film och kanske se fyrverkerierna...Känner inte för att dricka alkohol när jag är mitt uppe i det här, kan inte vara ett dugg bra!
Tjao!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag säger väl Lycka till =) Hälsa alla.Kramar S

Postat av: Maria

Hur går de me vikten?:)

2010-01-14 @ 17:47:17
URL: http://mariastrandberg.blogg.se/
Postat av: Angelica

Det går faktiskt bra :) -3kg och inte känt mig hungrig en enda gång plus att jag inte tränat nåt heller så kan inte bli bättre! Äter mycket fett(!!), grönsaker och protein och inte lika mkt kolhydrater...Själv då?

2010-01-14 @ 18:04:52
URL: http://angelicaelisabethlkpg.blogg.se/
Postat av: Maria

Men så duktig du är:D ser ingen större förändring magen är kvar ;P men försöker träna minst tre ggr i veckan en timme varje gång! men de HÄNDER ju inget. suck man blir så trött...... Puss

2010-01-17 @ 16:13:11
URL: http://mariastrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0