The music unites us?

På något plan iaf :) Har haft trist ett tag nu så tittade runt på lite covers på ingen mindre än Mr Doherty, chockade? :) Tycker att det är rätt kul att se alla som spelar in covers på honom och som fattat att musiken faktiskt inte är så himla hemsk som i stort sett ALLA påstår. Är det mig det är helt fel på? Om någon undrar vad jag lyssnar på för musik och säger Peter Doherty blir i stort sett ALLA chockade och kollar på mig som om jag vore ett UFO haha, ganska roligt faktiskt. Undrar iof hur många det är som egentligen har lyssnat till musiken och ger det en chans och inte bara säger att den är sämst för att han är typ världens mest hatade man (världen mest hatade man för de som känner till honom vill säga)....Förresten när jag gick i högstadiet var man ju knäpp för att man lyssnade på Lars Winnerbäck men haha se hur många som hatar honom nu 10 år senare =). Well well, har valt lite covers som väldigt olika personer har gjort och lägger upp dem här. Det är det som är lite roligt med just den musiken, att det inte bara tilltalar en målgrupp, utan att den riktar sig till sådan bred målgrupp, det märks framst när man är på konserter med honom, alla åldrar och alla slags människor. När vi var i stockholm på Debaser Medis (när konserten blev inställd) var de faktiskt flest gamla kostymnissar där för att se honom konstigt nog ^^. Mest lägger jag upp coversen här för att det är skönt att ha saker samlat så jag slipper lägga till allt i favoriter, blir så rörigt då :). Men börjar först med pianolåtar på there she goes a little heartache och fuck forever^^.







Nu är kl halv 2, men än är det inte läggdags, måste plugga ett par timmar först, livet är underbart :)

Tjapp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0