The Kooks - Junk of the heart


Så nu har jag verkligen gett Kooks album - Junk of the heart, flera månader med otaliga försök till att hitta något positivt med albumet, men tyvärr, det fungerar verkligen inte. Kooks som har varit ett riktigt favoritband under flera år har verkligen blivit riktigt råtråkiga. Störtlöjliga texter(!!!!), inte ett dugg nyskapande, och sjukt omogen och ospännande musik. Trist för jag såg verkligen fram mot det här albumet. De skulle helt enkelt ha slutat efter 2 album så kanske jag fortfarande skulle tycka att de är helt fantastiska!
Ett till misslyckande är samarbetet mellan Lou Reed, f.d bandmedlem i underbara Velvet Underground och Metallica. Läste att deras album Lulu har blivit utsett till ett av världens sämsta album och jag kan inte annat än att hålla med. Förvånar mig inte ett dugg att albumet är megadåligt eftersom Metallica är inblandade, och sen när gjorde de senast något bra egentligen? Senaste skivan som går att lyssna på var väl i början på 90-talet någon gång =P. MEN det som förvånad mig är att Lou Reed har misslyckats så hårt. Jepp många band som jag hade höga förväntningar på men som gjort mig besviken, och det känns tråkigt när jag verkligen har sett fram emot dessa album sååå länge!  

Ganska schysst albumfodral iaf:
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0