Bilder från Kalabrien!

Hej alla glada och inte lika glada vänner. Nu sitter jag i mitt illaluktande lilla rum på Gröndalsvägen och lyssnar på Tallest man on earth, som förövrigt måste vara Sveriges nuvarande bästa artist. Så är tillbaka i Kalmar igen, och vad onödigt det känns att jag kom hit så här tidigt..Om jag skulle vetat att allt skulle vara så här meningslöst skulle jag ju inte åkt ner förrens nästa måndag! Har INGENTING att göra under torsdag, fredag och lördag för läraren har inte lagt ut några uppgifter så vet inte hur jag ska fördriva tiden. Har hunnit att återförenas med vännerna från Kalmar igen så det är ju åtminstone trevligt. Var hos Sara igår i Smedby på födelsedagsfika och idag har jag och Jeccs varit och handlat mat på CityGross, så nu är min lilla minikyl påfylld igen...
 
Tänkte visa några bilder från Kalabrien! Vi hade många jättesköna dagar där och hotellet var faktiskt riktigt bra. Fick ett rum med underbar utsikt och jag blev helt förälskad i balkongen! Vi hyrde bil i två dagar och åkte till Scilla och Pizzo som är två små mysiga byar söder och norr om Tropea :)
 
Vår utsikt över havet från balkongen
Äter god mat och dricker gott vin i en liten gränd inne i Tropea
Testade på Salami och lökglass från Tonino!  Sådär gott...
Hotellets Strand
Första stoppet på vår lilla roadtrip, Capo Vaticano
Solnedgången varje kväll från vår balkong :)
Lite dödsångest några gånger, men vi överlevde bilfärden :) Vi undvek motorvägen och körde den slingriga lilla kustvägen till Scilla, mycket vackert och skrämmande.
   Många trappor i Scilla, väldigt pittoreskt, gammalt och trångt men mysigt!Tartufoglass i Pizzo! Provsmakade ostar och vin! Otroligt gott och prisvärt :)Italiensk pizza ^^
Och så avslutar vi med vår härliga balkong igen :)
En artikel om de glassställena vi besökte :)http://www.aftonbladet.se/resa/resmal/europa/italien/article12331408.ab
Kanske blir lite fler bilder en annan gång :) Ska även lägga ut några fler bilder från Paris!
 
Ciao sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0