Bloggens värld

Det har länge varit populärt att ha en blogg och jag har egentligen aldrig riktigt förstått tjusningen med det. Men nu ska jag ge det en chans och bli en såndär bloggande person som skriver texter som är väldigt intressanta för mig och antagligen mindre intressanta för alla andra. Förhoppningsvis kanske något vettigt skrivs ibland. 

Wikipedia: "Indexeringstjänsten Technoarit har sedan 2003 följt utvecklingen och uppskattar att det, i mars 2007, skapades omkring 120 000 bloggar dagligen. Två år senare, april 2009, beräknas ca 190 000 bloggar startas varje dag."  (Nu är jag en av alla dem!)

Varför har man då en blogg egentligen? Ska den användas som en dagbok där man skriver ner allt som har hänt under dagen, eller har man den för att dela med sig av sina intressen, politik, miljö, mode, nyheter o.s.v? Kanske för att provocera och få uppmärksamhet, eller filosofera och låta tankarna rensas. Skälen att blogga är nog lika många som det finns bloggare.

Mitt mål är att bli lika stor som Blondinbella och därmed tjäna massa pengar på det (OBS ironi), jag ska försöka att vara lika irriterande som Alex Schulman och därmed tjäna massa pengar på det (OBS ironi), däremot vill jag inte beröra som Marcus Birro och bli hotad till döds, det verkar mest jobbigt, stackars Birro.

Om inte dagens tristess hade blivit för stor skulle jag aldrig kommit på den här idén med en blogg. Men nu fanns den där och bloggen är skapad. 

Ha en bra kväll  - nu ska jag kolla på TV, en repris av "ett herrans liv" med Filip och Fredrik från 2006, Robert Gustafsson medverkar i dagens program. Intressant va? =)

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0