Böda Sand och Strand

Här i Linköping leker livet vidare, tycker fortfarande att det här är en bra sommar, trots det kanske lite tråkiga vädret. Som jag skrev i förra inlägget åkte brudarna bus till Söderköping för att äta glass på smultronstället och det var inga dåliga glassar man fick, lyckades dämpa sötsuget för några minuter iaf ;). Sedan var det minigolf som gällde, men jag hoppade över det och ringde och pratade med Jeccs istället för att planera lite saker inför kalmarbesöket. Annars var eftermiddagen i Söderköping riktigt mysig, det är ju faktiskt en ganska mysig stad det där, iaf på sommaren :)




I lördags var vi på examensfest hemma hos Helen, hon har nämligen tagit examen från lärarprogrammet. Vi spelade frågespelet "hur fan visste du det?" och pratade lite om allt möjligt. Eftersom jag skulle upp tidigt dagen efter följde jag inte med ut på Harrys men det behövs en lugn lördag ibland med :). 

Dagen efter, dvs i söndags åkte ju familjen Olsson/Lindgren till Kalmar. Jag blev avsläppt i mitt boende för att snabbt göra iordning mig för att sedan bege mig till resecentrum där jag träffade upp Kalmartjejerna för att åka till Borgholm Strand. Det var en rolig förfest på solstolarna precis utanför strand, men måste erkänna att krogen i sig inte alls var lika rolig som jag hade förväntat mig...trodde det kanske skulle spela lite liveband men det var ju faktiskt bara en vanlig krog....Men annars var det en trevlig kväll och kul att träffa tjejerna igen :) 


Resten av tiden i Kalmar har jag spenderat med familjen. Ena dagen gick åt till att jaga hyreskontrakt till Robin och hamna i fejd med Kalmarhem. Men gissa vad, joo Robin ska bo granne med mig! Han har fått ett rum och kök bara några meter från mig :) Smidigt och bra. Nu är väl iof inte tanken att jag ska bo kvar alltför länge till men ändå, blir bra under några månader iaf! Kvällen var en riktig filmkväll - hur skönt som helst! 

I tisdags körde vi en riktigt roadtrip genom Öland för att besöka olika stränder :) 3 stränder hann vi med, därbland Böda Sand. Om vi har tur? eller otur? så kommer vi kanske vara med lite snabbt i ett av programmen på kanal5 som handlar om Böda Sand hehe :). Annars måste jag säga att jag tyckte det var riktigt bra stämning där, kanske främst på grund av att coverbandet som spelade valde så bra somriga låtar, samt att vädret var suveränt! Även denna kväll avslutades med massa filmer!




I onsdags åkte vi hem från Kalmar och vi kom hem ganska skapligt, därför hann jag med att åka ner till Harrys och träffa vännerna och Daniel för att spela musikquiz, och gissa vad! Vi kom på delad 3:e plats men förlorade tyvärr på utslagsfrågan =/, men ändå det går framåt! Men det har varit lite ont om nallar på sistonde =/


Idag har jag jobbat och snart kommer Daniel hem så då hoppas jag det blir till att kolla på film eller något. Egentligen var det meningen att vi skulle åka och kolla på Veronica Maggio idag i Norrköping, men båda är lite för sega för att orka!

Nyss var jag hos Anna och hämtade tältet som ska användas imorgon samt hela helgen...
...för då åker vi till Tess ute på landet vid Åtvidaberg där det ska ridas på hästar, grillas, bada i pool, bada bastu, sova i tält, dansa runt och mycket mer roliga saker självklart med bästa vänner, och på lördag blir det party big time. Kommer bli grymt! 

Nu ska vi göra mat!! tjing :)       
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0