London London LOnDOn!

Det var riktigt trevligt i Englands huvudstad :) Dagarna i London var verkligen händelsefulla. Jag tror vi gick typ 5 mil sammanlagt under två dagar. Bland annat tog vi den långa promenaden längs med Themsen för att se byggnader som Houses of parliament, London Eye, London bridge och Tower of London. Vi gick på konstmuséet National Gallery och det naturhistoriska muséet i närheten av Royal Albert hall. Vi gick en mysig promenad i Kensington gardens (en stor park som gränsar med Hyde park) för att kolla in prinsessan Dianas förra hem. Vi kollade in det magnifika shoppingcentret Harrods och kollade på kläder på Oxford street. Sista dagen avslutades med en musikal baserad på rockbandet Queens låtar, som i och för sig jag och Daniel såg förra året med, men den är otroligt bra juh. Den heter ”We will rock you”. Schack i Trafalgar square, glass/pannkakor på Leceister Square och kinamat i Chinatown....Hotellet Express by London inn Park Royal i North acton var över förväntan...bra frukost och fräscha rum! Enda jobbiga var när vi skulle åka till hotellet. Eftersom vi kom på natten så gick inte tunnelbanan utan vi var tvungna att ta en nattbuss till Harlesden/Jubilee för byta buss till North Acton. Skapligt konstigt område det där Harlesden...=/ Annars var det inga problem att åka tunnelbanan (tube) in till stan, tog cirka 20 minuter. Bara ett litet missöde med tunnelbanan som skulle kunna lett till att vi missat flyget, men men...Vädret var vackert och varmt hela tiden, sol stor del av tiden. Japp det var en helnice weekend!

Bilder kommer senare :) 



Pluggandet går jättebra, det är lite jobbigt för det är sååå mycket att jag göra i och med att jag började kurserna 7 veckor senare än alla andra så jag ligger ju lite efter... Men uppgifterna som har lämnats in har gått så bra som det kunnat :) Det är riktigt intressant och det känns skönt att plugga igen - trodde aldrig jag skulle säga det!! 



Annars har allt varit lugnt, jobbade igår (var apmycket att göra) och när jag kom hem hade Daniel lagat en supergod middag, det var jättegulligt. Jag träffade Anna och Kajsa som har tatuerat sig, vilka små bustroll - men de var fina! Imorgon ska jag fika på stan med Helen och efter det simma simma simma! Och självklart relaxa =)

Den 10-11 oktober ska jag förhoppningsvis åka på kryssning, så roligt! Yihooo!!

Jag och Daniel ska åka till Tyskland för att inhandla lite alkohol, men det får nog bli först i november. Efter det ska drinkar som Rosa Pantern, Piggelin, Isbjörn, Mojito, Long Island Ice Tea och Piña Colada avnjutas i ryd....♣


Aloha!   

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0