Sömnsvårigheter :)

Låg precis i sängen och höll på att somna när jag kom på att jag glömt att fixa med en sak - upp och hoppa och leta och stöka runt i 10 minuter tills jag hittade det jag sökte. Så nu är jag pigg igen och uppstressad som sjutton så inte en chans att jag kommer kunna somna om än på länge *gah*.  Tur att en skräckfilm börjar snart så man har något att göra :)

Åh ikväll var så niice! Musikquiz på Harrys med de bästa, vi vann - nästan...8 poäng(?) ifrån vinnaren, inte dåligt det. Nästa vecka vinner vi garanterat. Hoppas bara det kommer lite mer normala frågor, det var lite blandat med både musik, filmer, tv-serier och bilder på kändisar men mycket av musiken var från äldre dagar som 60-talet och det är tyvärr inte min starka sida. 

Nyss pratade jag med en gammal klasskamrat som jag inte pratat med på minst 10 år, det var lite roligt. Han hade lagt till mig på facebook och började prata där. Antagligen mest för att till början skryta om sin 8-rumsvilla och jobb som arbetsledande byggnadsingejör men efter att ha varit väldigt angelägen om att berätta det så blev han vettigare. Han märkte nog tidigt att sånt inte imponerar på mig ett dugg haha!! :) Men facebook är ett roligt fenomen, att alla är bästa kompisar över facebook men i verkligheten så är det som "va? känner jag dej?, ingen bryr sig, man gömmer sig bakom mobiltelefonen för att slippa prata med varandra, men på fb då bara ååh hej va kul att se dej, det var längesen, va gör du nuförtiden??...Och på krogen då....Facebook och krogen är likadant..

            

Nu är det påsk i alla fall. 1 april, april fools day, april april din dumma sill å så. Men jag tror den här påsken kommer bli mysig. På långfredagen ska jag hem till Anna OCH Kajsa, jo minnsann, de bor numera i samma lägenhet, på påskmiddag. Blir inte hjulerumstugan iår eftersom det ska vara kallt och snön ligger fortfarande kvar på marken. På påskafton är det påskmat hos mor och far med bror, moster och kusiner så visst kommer det bli mycket god mat och andra sötsaker!


Och i och med att det är april så betyder det att det inte är så långt kvar till maj, och då händer det ju roliga saker :) Förresten, på tal om ingenting så läste jag precis i tidningen att en person i England har fått ett straff innefattande fotboja och utegångsförbud på kvällarna och nätterna, för vadå? Jo för att ha sålt en jävla guldfisk till en person under 16år! Hur komiskt är inte det? Tydligen är det olagligt att sälja djur till personer under 16 år, men en guldfisk, komigen....^^  En annan nyhet som är av goda inslag är nämligen att The Libertines ska återförenas, tänk att man förhoppningsvis kommer få se det bandet någon gång. http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article5593409.ab . Har ju redan sett både Carl Barat och Peter Doherty, till och med på samma festival faktiskt men dock inte tillsammans, men nu kanske det sker nån gång! 

Earth Hour var ju häromdagen, den "firade" jag, Cissi och Daniel hemma hos oss. All elektricitet var avstängd, och Daniel (♥) hade tänt stearinljus överallt i lägenheten och lagat tacos till oss. Så vi åt god mat och bara pratade utan massa oljud runtomkring. Det var så tyst, helt knäpptyst. En konstig men härlig känsla. Varför gör man inte så oftare egentligen? Men efter den timmen, faktiskt exakt en timme åkte tv-apparaterna, datorerna och alla lysen på igen *suck*.  Kvällen avslutades med ostbricka innan Cissi var tvungen att åka iväg till jobbet.



bYe ByEe!  

Trackback
RSS 2.0