Linas Matkasse och Kräftskiva

Åh Linas Matkasse har satt igång igen efter sommaruppehåll vilket är underbart! Äntligen blir det riktig vällagad mat igen och ett slut på tänkandet om vad man ska laga för något nästa gång. Så nyss åt jag rödbetor som jag kokat själv, en god matvetesallad med en dressing, rostade solroskärnor och smulad Chevreost på en bädd av matjesallad, hur mumsigt som helst! ÄLSKAR verkligen Chevréost.

På tal om mat så var krätftskivan i måndags riktigt kul! Och vilken god mat alla hade lagat, mums! Vi skulle egentligen sitta ute men tyvärr var det ostabilt väder så det blev att dra in köksbordet i vardagsrummet istället. Sara kom hit och pyntade lägenheten med kräftgrejjer, blev jättefint. Lite snaps, snapsvisor, kubb, lite drinkspel och världens bästa sällskap, kan inte bli så mycket bättre :) Jo förresten, om kön till måndagsklubben inte skulle vara så förbannad lång, GUD!!



Lite mer matsnack för lite senare ska jag ner till stan och äta på Yogi, tror det är en indisk restaurang. Ganska dyrt men det kvittar för det kommer inte kosta mig ett dugg av mina "egna" pengar hihi. Vårt lilla kompisgäng på Scandic har ju samlat pant under en del av sommaren så nu har vi fått ihop 1000 kr att äta för, så blir lite över 200 kr per person, sweeeet =)

På kvällen verkar det luta åt quiz på NH, annars laga mat (igen) med Daniel. Några spenat enchiladas verkar stå på menyn då :) 

Så imorgon flyttar man då, suck...Japp så är det, och har jag börjat packa än - nädå!! Men igår tvättades kläder iaf så bara packa ner dem och lite böcker så är det väl typ klart. Känns mer och mer jobbigt att lämna mitt hem, vill inte lämna katterna och Daniel, och resten av folket här i Linköping. Men måste ge utbildningen en chans, vill inte sitta här om 10 år och undra över utbildningen. Däremot är det så tråkigt att jag inte kom in i Söderköping, synd att intervjun skulle vara precis när jag var i USA...well well, nytt försök nästa år! 

Fick inga reunion-biljetter till Libertines, så blir ingen Londonresa i slutet av augusti! =( Så sugigt! Och inga biljetter till Leeds eller Readingfestivalen heller...BLÄ! Ska se Carl Barat och Peter Doherty på samma(!) scen någon gång, inte enskilda så som det har varit hittills...För de två tillsammans är magiskt, ren kärlek :)
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0