För stunden

Varför tänker man alltid framåt i tiden egentligen? Kan man inte bara leva i stunden, i nuet och känna sig nöjd med allt man har? Lycklig...Herregud, man har ju egentligen allt som är utav värde! Hela tiden strävar man efter nya saker att göra, "om jag gör det så blir allt jättebra". Framtiden, framtiden, framtiden...Västvärlden och vår kultur är allt bra konstig...Men samtidigt...Om man nöjer sig med allt man har och att nuet känns som det ultimata, då skulle man ju sluta sträva efter saker...bara stå still och trampa på samma ställe. Man skulle helt enkelt "ge upp" och sluta utvecklas...Så framtidstänket kanske inte är så dumt ändå, men visst skulle det vara skönt att bara stanna upp och njuta av stunden och livet utan att känna stress för vad som kommer att hända, för det är ju trots allt här och nu vi lever, inte i framtiden...^^ 

Så nu ska jag tänka tillbaka i tiden istället - Helgen. Partyparty - Anna 27 år! Som alltid, eller som för det mesta var det sinnesjukt kul :). Jag och Kajsa pysslade med presenten hemma hos mig först och hade en liten miniförfest där vi gjorde i ordning oss och dansade och sjöng lite. Hos Anna åt vi tårta, sjöng, spelade spel och bara tjattrade om allt möjligt. Daniela och Anneli kom på besök till Linköping vilket alltid är toppenkul! Tyvärr mådde kajsa inget bra så hon följde inte med ut :(. Sedan blev det iallafall krogen. Dans hela kvällen! Älskade att vi var ett gäng som sjöng samma vers "how long how lo-o-o-ng will I slide, seperate my si-i-ide I dont, I don't believe it's ba-a-a-d to slit my throat it's all I ever." till typ 4 olika låtar och den passade in utmärkt på alla hahaha. I slutet dansade jag och Anna "tjejtryckare" till Tommy körbergs "stad i ljus" i mitten när alla stod i en fin rund ring runt oss..fniss :) Mycket trevligt folk ute, dock inte många som man kände. Var kravall samtidigt så många var på den istället. Nej grymt kul var det. Efterfest - javisst! Kom hem vid halv 6 tiden på morgonen, lagom för en bra utekväll.  
 
Anna, f.d klasskamrat, Jag                               Johanna, Daniela, Anneli

Frida, Kajsa                                                       Linda



Annars har jag varit hos mamma å pappa i helgen och varit sjuk och verkligen slappat...Knappt rört mig från deras soffa men om de har köpt en sån skön soffa så blir det så =P. Hade feber igår natt och igår hela dagen men idag är den som bortblåst. Förkylningen kvarstår men det är lugnt, det är feber som är den jobbiga biten..! 
Idag är det plugg som gäller hela dagen så jag kan umgås med Daniel när han kommer hem..

Tja!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0