På bussen

Dörrarna stängs och bussen är helfull. Jag hade tur som fick en sittplats. Busschauffören ropar irriterat "Gå längre bak i bussen" En tuff skatare som stinker rök skriker tillbaka "Det går ju för fan inte". Bredvid mig hamnar ett kärlekspar, antagligen studenter som grälar tyst med varandra men jag hör varenda ord. Tjejen med glasögon säger ilsket "Men du lyssnar ju aldrig på mig iaf, jag tänker aldrig mer försöka ge dig några råd" Killen stönar tillbaka "Men det var ju inte så jag menade" Tjejen med glasögon fnyser tillbaka "Jag hann säga två meningar sen bokstavligen talat avbröt du mig och bad mig typ hålla käften, jag ville ju bara komma med ett par råd".."Förlåt då" säger killen. "Men du fattar väl vad jag menar? Den där affären vill bara tjäna pengar på att sälja dyra designerbågar och de gör allt för att sälja de till dig, det finns ingenting som tyder på att dem är bättre, det fattar du väl själv? Dessutom tycker jag att du skulle rådfråga din mamma innan du köpte dem! Säger hon irriterad" "Jag ska lämna tillbaka dem..."  MeHH, du fattar ju inte! Dörrarna öppnas igen och busschauffören ropar ut - Gå längre bak i bussen!! Skatarens killkompis ropar tillbaka med dryg attityd, antagligen för att imponera på kompisen och omgivningen - Det tar ju stopp för fan!! Personerna i bussen lyckas ändock klämma ihop sig ytterliggare. Bredvid mig hamnar ett gäng skolungdomar, jag skulle gissa på 11-12 år gamla. De har precis haft historieprov. Shakespeare föddes i London va? frågar en av killarna...Mmm säger den andra. Aaah va bra, dår får jag ett rätt i alla fall. Vad svarade ni på MVG-frågan? Den där om hur man levde förr? Jag skrev att man inte brukade bajsa då hahaha, alla skrattar...En annan kille i gänget säger ja lovar, asså ja lovar att busschaffisen kommer skrika igen att vi ska längre bak i bussen varpå busschauffören skriker "Gå längre bak i bussen!!" Alla skolungdomarna brister ut i skratt..En tant med rullator ska på bussen och försöker komma in men det visar sig vara omöjligt att få plats, hon går av bussen igen och suckar eländigt. En plats längst fram blir ledig och en ung kille sätter sig ner. Han hinner sitta i cirka 10 sekunder. En gammal bitter tant kommer fram och säger till den unga killen att han ska flytta på sig för hon behöver minnsann sitta ner och hon blänger surt på killen. Han reser sig upp och ger tanten platsen, sedan lyfter han på ögonbrynen och skakar på huvudet åt hans kompis. Dumma kärring viskar han. Sedan går jag av vid min busshållsplats 15 minuter senare. Så såg min bussfärd ut.

Bloggtorka? Händelslöst liv?

Tjing!    

Kommentarer
Postat av: Anonym

Livet är underbart ibland =)

2010-01-28 @ 07:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0