Hey y´all

OMG! Peter Doherty kom till Arvikafestivalen, han dök verkligen upp (!) men inte var jag där, nej inte alls..*gråta en skvätt*. Tyvärr blev han gripen av polisen efteråt men det blir han ju varje gång han är i Sverige = Poliser är dumma mot stackarn :). Konserten ska ha varit godkänd iaf, aftonbladet gav 3 stjärnor och de verkligen hatar honom så helt fel kan det inte ha låtit! Han börjar bli mer och mer känd nu btw och det till min besvikelse. Jag gillar när band är lite sådär halvkända/okända för det är inget vidare att dela sin favoritmusiker med tusentals andra, blir inte lika intimt på konserterna då på något sätt...Men jag ska inte fälla alltför många tårar för att jag inte var närvarande under festivalen, det kommer fler tillfällen. Nästa sommar ska jag absolut åka till Glastonbury eller Readingfestivalen, skulle vara sjukt roligt! I LOVE ENGLAND!
                                    

Så vad gjorde jag istället för att vara på Arvikafestivalen, jo jag var nämligen på 30-års fest! Henrik, HeggaSlägga fyllde 30 bast och festen var inte dålig den! En flygbuss pyntad med ballonger hämtade upp oss vid halv sju tiden och tog oss till Bestorpsparken. Där stod grillarna tända så vi började med att käka lite mat och sedan började trubaduren spela. 70 personer var inbjudna så det var en rejäl fest. Paketöppning och efter det dans hela natten lång tills bussen tog oss hem igen. Hemma vid 03-tiden så blev inte alltför sent heller! Mycket skojigt.

En annan som haft födelsedagsfest är Therese. Hade jättekul på förfesten, men tyvärr avslutades kvällen inte lika bra. Jag betalade inträde (120 kr!!) för att gå in på Harrys men var tvungen att gå ut igen för att ta ut pengar för att köpa en drink. Slår in min pinkod varpå det står att "kontroll pågår". Uttagsautomaten stod och tuggade i ungefär 10 minuter och alla i kön var som galna på mig..Efter ca 10 min så försvann kortet och det stod att det var nästa persons tur att ta ut pengar...Fan alltså så arg jag blev =(. Så då var det bara att ringa och spärra kortet och åka hem, partyglöden var som bortblåst så kvällen slutade inget bra men tur att Therese förfest var grym annars skulle det ha sugigt ordentligt!

I torsdags var det quiz på NH men tyvärr var det inte riktigt vår genre utan temat på quizzet var "hänt i veckan". Måste  säga att insatsen för vår del var IG och inte blev vi 3300 kr rikare den här gången, eller vad nu vinsten var! Bättre ska det förhoppningsvis gå på torsdag =). Vi åt god mat däremot, den friterad färskpotatisen med tzatziki var yummie *mmm mmm mmmm*.
Blodcentralen ringde och berättade att jag inte får ge blod för jag har blodbrist, trist tycker jag, skulle kännas bra att kunna hjälpa till lite men jag ska avvakta några år innan jag återkommer. Så nu har jag verkligen en anledning till att frossa i jordgubbar *hoho*, det är väl järnrikt va?

Andra saker som jag har hänt i veckan: Kajsa, Anna och Cissi var hemma hos mig och vi grillade, lyssnade på hög musik, spelade kubb och sparkade hackysack. Hade träningsvärk dagen efter, och dagen efter det *ouch* Supertrevligt och värt smärtan! Filmkväll med andra delen av twilight, New moon, även den över förväntan. Häromdagen lånade Daniel och jag bilen och köpte med oss massa mat och åkte till Viggeby och badade och åt som hästar! Måste ha något att sysselsätta mig med när jag solar, blir så uttråkad annars, mat är ett bra sätt att förhindra tristess! I förrgår åkte även Daniel, Rikard, jag, Cissi och Anna till Svartåfors och badade! Hur skönt och mysigt som helst!

Nyss kom jag hem från Robin. Vi lagade mat där (läs mamma lagade mat) och kollade på Snabba Cash, den var riktigt bra men samtidigt hemsk och sorglig. Handlar om knarkaffärer och maffian i den undre världen i Stockholm.

Tomorrow är det jobb igen, gillar inte måndagar så mycket för de brukar vara jobbiga men det ska nog gå bra! 
 
Have Fun! Cya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0