Slip inside the eye of your mind....

....Don't you know you might find - a better place to play.
Den här sommaren är ju helt fantastisk! Älskar det här vädret, att vackert väder kan påverka humöret så mycket. Det är därför jag bara ska vara i Sverige på våren och sommaren, jag hör inte hemma här på vintern så är det bara! Jag + Vinter = Zombie. Precis så känner jag mig, som en levande död! Så fort jag blir pensionär (okej kanske är att tänka lite väl långt i framtiden men om tiden fortsätter gå undan så här fort så sitter jag där snart 65+), och om pengar finns självklart,  ska jag köpa ett hus i...jaa vart vill man egentligen bo på vintern? Hawaii kanske? Sydney är ju iof otroligt vackert med behagligt klimat.. Iaf ska det vara ett engelskttalande land med en kultur som är lik min egen svenska kultur. Alla andra kulturer är spännande och jättefina men tyvärr så är jag för inpräntad med att allt ska vara på ett visst sätt, hur ska man säga, ordnat och väldigt civiliserat? Ja USA eller Australien är det nog som gäller ändå...Eller Kanada, ja Kanada verkar bra, Vancouver! Ligger ju dessutom grymt nära Seattle (USA) ^^ 


Iaf idag har jag varit på stan med Helen. Vi åt lunch på Fräcka Fröken och snackade om allt möjligt! Vi kom iaf fram till att vi måste gå ut snart igen och då ska vi få Björn att dansa igen, galet och helt utom kontroll =). Efter vår lilla dejt så kom Daniel till stan och vi käkade Ben and Jerry glass, förstå hur galet besviken jag blev när jag beställde Cookie Dough och inte en enda bit cookie dough fanns i glassen, det var besvikelse på högsta nivå, om man beställer cooike dough ska det finnas kakdeg i glassen men nää då inte i denna, fifan! (I-landsproblem?) Vi kollade runt lite i klädaffärer men jag vet inte, Daniel verkar inte så jätteintresserad av att kolla på kläder med mig - åt mig...Jäjä. Köpte färska jordgubbar och åt på stora torget och kollade på lite folk, jätteskoj. Såg faktiskt världens fulaste byxor, eller hela tjejen hade den fulaste klädstilen i världen. Susannah och Trinny borde varit där. Seriöst, stora harembyxor i bebisblå JEANStyg, ett ljusrosa linne istoppat i de gigantiska byxorna, persikofärgade sandaler med korksulor och gräsgröna plastarmband, omg! Ville både skratta och gråta samtidigt när jag såg henne faktiskt =). 

Lite mer Oasis bara för att den här dagen är en Oasis nostalgidag! =) 


Igår skulle jag träffa Lina och Cissi för att ta en öl på uteserveringen, antagligen Storan men så visade det sig att NH hade ett quiz, och vi älskar ju frågesport så självklart blev det NH istället. Temat på det här quizzet var Geografi. Var skoj men gick ju faktiskt inget vidare, dock måste jag tacka mormor och Roland för att de bor i Berg och vid Carl-Johans slussar för det kom en fråga om just vad slussarna i Berg heter *hihi*. Men vann gjorde vi inte, 2400 kr var första pris! Blir förhoppningsvis en omgång till nästa vecka om inte temat är sport - jag avskyr sport. Senare på kvällen joinade Stoffe och hans vän oss, jättekul att se Stoff igen, var ungefär evigheter sen senast!!  
Häromdagen var jag hemma hos Anna och Kajsa och kollade på Twilight, den var faktiskt bättre än vad jag någonsin hade vågat hoppas på. Däremot känner jag inte att jag vill se Eclipse på bio, kanske för att jag har hört att den har fått grymt dåliga recensioner = inte slösa pengar och vänta tills den kommer ut på DVD.


Jakobsdal var ett nice badställe, jag och Cizci åkte dit med bussen eftersom ingen av oss hade tillgång till bil. Det var faktiskt mysigt och jätteströmt så blev värsta motionspasset! Simmade i typ 100km/ h mot strömmen (kändes det som), kämpade men kom verkligen ingenstans, kunde inte simma förbi den där näckrosen hur mycket vi än försökte....

5 liter Ben and Jerrys hos Lina! Heaven!  

Min Kusse Kim fyllde 14 år! Grattis Grattis!

Nu ska jag äta jordgubbar igen, den här sommaren tänker jag äta så mycket jordgubbar att jag spyr och blir så trött på jordgubbar så att jag inte vill se en till jordgubbe tills nästa sommar. Blir alltid så ledsen när mitt sug på färska jordgubbar kommer på vintern då det är 100% kört att få tag på dem små röda delikata söta fina gulliga bären....

Imorgon blir det party party! YAY, Täräääääs (Therese har födelsedagsfest!) Kul kul :)

Tjohej!          

- But don't look back in anger, don't look back in anger, I heard you say - Atleast not today ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0