Irritation i mängder

Det känns som att allting går dåligt och fel för tillfället. När jag flyttade hit var jag ändå positiv, kände att det skulle bli lite spännande med något nytt, även om jag var nervös/tveksam inför utbildningen och den nya klassen. Första veckan var jättetrevlig, nollningen, nya vänner, många fester osv. Sedan fick jag reda på att jag var tvungen att byta rum, så bara att packa ner allt igen och flytta in i rummet bredvid - fick 2 handdukar för besväret från Kalmarhem. Men annars var första terminen helt okej, många utflykter, ekerum 2 dagar, 3 dagar åkte vi runt i småland, det var mycket nytt med lärare och lärarna var riktigt grymma, dessutom hade jag chans att åka hem en hel del eftersom det var mycket eget arbete så man kunde skriva hemifrån...Det var fortfarande sjukt mycket att göra i skolan och mycket nytt att lära sig och allt var ganska flummigt men det kändes ändå som man hade lite tid till att plugga till tentorna...  

Men efter julen har nästan allt varit dåligt! Världens hemskaste kurs började, satt 08-18 varje dag med grupparbete (konflikter i gruppen gjorde det ju inte bättre) och efter klockan 18 var det bara att sätta igång att plugga till tentan - varje dag - även helgerna! Varje fredag redovisning och lyssna på hundra andra redovisningar *suck*. Värdelös kurs var det iaf och trots allt slit man har lagt ner på kursen så har man inte tjänat ihop ett enda poäng hittills eftersom tentan var på 15hp så alla arbeten har alltså inte inneburit några poäng - helt sjukt! I och med att det varit så mycket att göra på vårterminen har jag bara kunnat åka hem 1 gång så hemlängtan har varit/är enorm! För när jag åker hem så blir det som om ny energi skapas och allt känns så mycket bättre! För några dagar sedan fick vi i klassen reda på att de har tagit bort ena inriktningen på programmet, så istället för inriktning turismvetenskap blir det inriktning TYSKA! Men för att få läsa det måste man ha läst tyska steg 3 och det har ju bara någrs i klassen gjort. Så de enda inriktningarna som finns nu är ekonomi eller kulturgeografi...Min tanke var ju att testa på att läsa ekonomi men om jag inte klarade det så skulle jag läsa lite andra ämnen och ändå få ut min examen men det har de alltså tagit bort nu - blir faktiskt förbannad!!  

Ett till irritationsmoment är att det här upplägget på kursen är precis samma som förra och förra var hemsk, så snacka om att motivationen ligger på noll och nu när man dessutom fått reda på det här med inriktningarna så känns det ännu värre. DESSUTOM kan jag inte välja att läsa ekonomi i Linköping om jag skulle vilja det, för de har andra intagningskrav där när man läser enstaka kurser än när man läser ett program, så jag är inte behörig att läsa i linköping - allt går som en dans på rosor! Jag klarar heller inte av Kalmar tristessen längre, livet ska väl ändå handla om att ha både roligt och tråkigt? Här har jag verkligen nästan bara tråkigt(!) (förutom vissa helger när jag får besök ♥ och enstaka dagar då kompisarna i klassen hittar på något utöver skolan) och så ska det inte behöva vara. Men som jag sagt tidigare får jag lite skylla mig själv eftersom jag inte gör något för att förbättra situationen...Gud vad jag tycker synd om mig själv och gnäller över allt, men idag är en sån dag så då är det väl bara att få ut all skit ur huvudet och rensa hjärnan lite...(Jag tvingar ingen att läsa eländet hehe)
Och förutom att jag är arg på programmet så hatar jag mitt boende ännu mer än förut!! Någon idiot har nämligen börjat sno mat från oss andra och det har aldrig varit ett problem tidigare. Nyss skulle jag ut och hämta glass i frysen, hade sandwich, nogger och 88:an men alla var borta..De har dessutom snott ost, creme fraiche, grönsaker, pizza, grädde med mera, blir så trött på att man inte kan lita på människor!! Jag vill bara flytta härifrån - NU! Men jag får inte söka nytt boende förren i Maj, Kalmarhem är sämst, och det märkte jag redan efter första veckan jag flyttade in!! Andra extremt bra saker (ironi) med veckan är att jag har fått betala tillbaka på skatten och det hade man ju inte räknat med, var övertygad om att jag skulle få tillbaka istället, men men...Mer saker som är underbart med Kalmar är att Robins bil ständigt blir vandaliserad och han har också störda grannar som beter sig som idioter. Så livet leker här i Kalmarito för syskonen Olsson! *yaaay*

Längtar till nästa vecka när mamma, pappa och Daniel kommer hit :) Och längtar till sommaren när man kan börja LEVA igen och bli en normal glad människa!

Imorgon ska det iaf bli 20 grader här, så det ska bli skönt, men eftersom allt är som det ärr så kommer det säkert bli 10 grader, ösregn och blåst =P

För tillfället får man uppleva ständiga grejer som känns lika irriterande som djupa "papercuts", så därför kommer här den underbara gamla låten med Nirvana =P


Tj000   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0