Tack för presenterna! :)

Då var det en hel vecka sedan jag uppdaterade bloggen! Har haft ganska mycket att syssla med. I fredags kom ju familjen och Daniel hit till Kalmar! På eftermiddagen åkte vi hem till Robin och åt tacos och på kvällen spelade vi bowling. På lördagen fyllde jag år! Det firade vi med att gå ut på restaurang och äta god mat på table20 (vart annars?) hehe :) Nästa gång ska jag iaf testa larmgatan 10! Tack för presenterna, blir jätteglad! Fick pengar av mormor, Roland, morfar och Viola och mamma, pappa och Robin och det är ju alltid uppskattat, speciellt nu när man är fattig student! :) Av Daniel skulle jag få en biljett till Glasvegas som spelar i sthlm i maj men tyvärr kommer jag vara upptagen med skolan hela maj så kommer inte kunna åka härifrån, trist :( Men födelsedagen var super iaf :)  

I söndags åkte vi till Öland, först kollade vi på slottsruinerna i Borgholm och åkte till Solliden för att kolla in kungen och drottningens sommarställe men såg inte mycket. Sedan åkte vi in till Borgholm men allt var stängt så blev en hamburgare och glass på torget i Borgholm sedan åkte vi tillbaka till Kalmar igen :) Borgholm är verkligen DÖTT, men på sommaren blir det världens liv i staden. Vi i klassen ska till strand, Borgholm och festa i sommar iaf, ska bli sköööj :)


I veckan så har jag suttit i skolan från morgon till kväll med grupparbete, inget nytt där alltså! Men i onsdags träffades vi kalmartjejer och tog en 4 timmarsfika på stan. Trevligt! Idag var det redovisning i skolan, det gick väl helt okej, men det är extra nervöst när läraren tar massa kort under tiden man pratar! Vår affisch blev skitsnygg, snyggast av alla måste jag säga :). Kändes förresten skönt att för en gångs skulle ha en redovisning på svenska, men samtidigt lite konstigt, har ju vant sig vid att allt är på engelska och sen helt plötsligt så får man prata på svenska igen :) 

Imorgon är vi lediga!! Och då ska vi ta en roadtrip, vi vet inte vart men nånstans ska vi iaf, kanske Karlskrona, det märks :) Kl 09 åker vi här ifrån iaf! Ska bli kul att se var vi hamnar... 

Kollar på semesterduellen, håller med Vanita på många plan haha, hur kan man välja att semestra på det sättet, iskallt med mängder av snö, mitt ute i ingenstans (när vi bor i Sverige! - säger inget om man skulle bo i ett annat varmt land), och ta hand om renar som man sen ska slakta, nej fy. Och så som den där damen i familjen sa, tror inte du att djuret skulle uppskatta mer att man äter upp blodet också och inte bara köttet? Hahaha var det dummaste jag någonsin har hört :) 

Har iaf det senaste året kommit fram till att jag INTE gillar att bo i en småstad. Jag gillar mycket människor och att allt är öppet 7 dagar i veckan och att det finns lite liv och rörelse - även på vintern. Har varit lite emot storstäder förut men nu skulle jag göra vadsomhelst för att få bo i en, helst Göteborg eller självklart städer i utlandet, såsom London, Barcelona, Sydney med mera, hehe, men bara att få komma hem till Linköping är guld värt, så saker och ting kan ändras :) 

Annars så har jag börjat med quick diet (pulver), men dricker det bara en gång om dagen och resten mat, mest för att det känns onödigt att jag köpt hem 42 påsar för 1 år sedan utan att dricka en enda påse! Så nu testar jag på och ser hur det ska funka, smakar ungefär som jättesvag chokladpudding blandat med hö eller sågspån eller nåt...Men det ska vara fullspäckat med massa nyttiga vitaminer så det är ju skitbra :) Har bytt ut lunchen i 4 dagar nu och det verka gå bra, känner mig lite piggare faktiskt - placeboeffekt? Dunno

Lyxfällan, och duschen nästa! Tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0