Juni 20, 2011

Det är underbart att vara ledig från skolan och att vara hemma - I love it! I onsdags var det ju musikquiz med några vänner och det gick helt okej, bara ett par poäng från att komma 3:a, inte alls dåligt :) Efter det gick vi till trädgårn och lyssnade på nåt band som heter scruff eller nåt, och efter det spelade Kalle Baah. Kollade inte på hela, var lite kyligt ute och Daniel skulle ju upp tidigt dagen efter och jobba. En bra dag!


När jag skulle hem med bussen blev det bråk mellan busschauffören och en person som ville åka med. Chauffören vägrade låta honom följa med eftersom han inte kunde visa upp sms-biljetten. Killen, som var kanske 13 år blev ju frustrerad eftersom han hade betalat för biljetten och förklarade att mobilen skulle hoppa igång när som helst men busschaffisen typ skrek att han skulle ut ur bussen, helt knäpp! När han fick igång mobilen och visade biljetten så sa chauffören att det inte spelade någon roll utan att han skulle ut från bussen, men när killen vägrade ringde chaffisen polisen, låste alla dörrar och väntade 20 min tills polisen kom som kunde slänga ut killen. Hans kompis blev också utslängd av honom...Störda busschaufför! Sen körde han i typ 100 km hela vägen hem...Att busschaufförer i stadstrafik ska vara så himla arga och bittra av sig?
Åh färsk ananas är så gott, ska göra världens fruktsallad strax :)

I fredags var jag på teorietisk och praktisk brandutbildning på Scandic. Fick även mitt schema som ser sådär ut, men det kommer nog gå bra.  

Det var en JÄTTEKUL fest i fredags med! Rolig, mysig förfest med de bästa, och sedan Harrys (där vi kom in gratis hihi). Billig utekväll, kostade faktiskt inte en krona - alkohol gratis, groggvirke gratis och inträde och garderob gratis. Så ska det vara :) Träffade lite schysst folk från San Francisco som vi pratade med en stor del av kvällen! De var med och fikade i helgen men jag kunde inte följa med eftersom jag inte var i Linköping då...^^
I helgen har jag istället varit på landet med familjen! På lördagen satt vi ute hela dagen och snackade mest, åt god mat och tog det bara så där riktigt lugnt. Det gillar jag, att komma ut på landet utan att behöva känna att man måste göra massa saker hela tiden...Vi åkte hem på söndagen, och väl hemma kollade jag och Daniel på filmen Rio, den animerade filmen som är baserad på spelet angry birds. Jag är barnsligt förtjust i tecknade/animerade filmer :) 
Idag har jag jobbat, var faktiskt kul för kände mig väldigt välkommen tillbaka av allt folk på Scandic! Förutom kockarna då som säkert blev jättedeppiga för att jag kom tillbaka, haha!! Men var en lugn och slapp dag, det har inte kommit igång riktigt ännu, men om ett par veckor kommer det vara lika kaotiskt som det brukar vara på sommaren. Annars har jag bara varit hemma och slappat, kollat på TV, slumrade till en stund. Lagat käk och nyss tog jag emot Linas matkasse - men tyvärr är det sommaruppehåll efter den här kassen så då får jag inte ta del av någon mer för de sätter igång igen när jag åker tillbaka till Kalmar =(

På onsdag ska jag till tandläkaren, fy fan! =( Vet redan att jag har ett megastort hål, och misstänker att jag även har ett till hål. Det här ska inte bli ett dugg kul. Men eftermiddagen kommer bli bättre för då ska jag, Cecilia och Robin (tror jag), spela frisbeegolf ^^. *yay* 

Kid Cudf feat MGMT     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0