Fördomar


Tycker faktiskt inte att Kanada bara har shitty music, eller de kan väl inte direkt skryta med att de har lyckats få fram sååå många guldkorn men Leonard Cohen, Neil Young och Arcade Fire kommer ju trots allt därifrån ^^ Och nej jag glömde inte att nämna Bryan Adams och Celine Dion :) Folk från Australien rasister? De kommer aldrig undan förtrycket av aboriginerna alltså, konstigt att det inte står nazister över Tyskland isf...=P
 
Nu är jag tillbaka i Kalmar igen, mycket farande fram och tillbaka blir det! Åker tillbaka till min kära hemstad redan på torsdag igen för att fira pappa i helgen. Han fyller nämligen 50 bast om exakt 10 dagar! =)

Den här helgen är ganska seg, hade planerat in att plugga hela helgen så att jag får vara lite ledig när jag åker hem men har inte ens orkat öppna upp böckerna idag...:) Men alldeles strax ska jag försöka sätta mig in i hur man räknar på stegkalkyler, riktigt intressant ska det bli, längtar som jag aldrig längtat förr...

När jag ändå är inne på världskartan så har jag faktiskt ägnat en del av dagen åt att planera inför framtiden...Man måste ju få ha drömmar med :) Om jag går kvar hela programmet så ska jag verkligen plugga sista terminen i 3:an utomlands! Är inne på att kanske läsa kurser på distans och plugga i flera städer i Europa typ Barcelona, Rom, London, Berlin, Paris, en månad per stad? Har ju tänkt att ta fullt studielån då så skulle ju passa perfekt att verkligen utnyttja lånet till något roligt, känns liksom mer värt då!

Här kommer indiebandet The Tellers från det konstnärliga landet Belgien:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0