Examensarbete

Så då är det dags att sätta igång med kandidatuppsatsen. Ämnet är valt och det blev något så intressant som "Hur företags kontroll och styrning påverkas av outsourcing av redovisningsfunktionen" *Glädjetjut* SÅ intressant!!
Jag tog iaf mod till mig och kontaktade KPMG och bokade in ett lunchmöte med en auktorierad revisor som vi ska intervjua om ett par veckor...:) Nu är det bara att försöka få tag i många fler företag för intervjuer! Nästan det som är det jobbigaste och svåraste med att skriva uppsats, att få ihop tillräckligt mycket och bra empiri...
Så då till lite uppdatering om veckan i Linköping. På fredagen när jag kom hem var jag helt död. Hade hållt i en föreläsning (som blev mer som en vanlig redovisning) och suttit med en individuell räkneuppgift hela dagen så var inte hemma förrens vid efter 22-tiden så då var det bara att lägga sig och sova! På lördagen gick jag och Daniel till Chocolat i stan och åt brunch (mys!) och efter det handlade vi kläder på stan :). Kom hem med två tjockare tröjor. På kvällen besökte vi Robins mycket fina bostad och åt Tacos! Han har även köpt ny spis och ny kyl/frys till hans lägenhet så nu är den ännu finare :). Annars blev det många promenader fram och tillbaka från stan. Var med mamma och letade jacka, och dagen efter med Cissi och Malin och letade jacka! Var på Harrys på musikquiz och hann även med att fira Maria och Cissi med ett restaurangbesök på Yogi, en liten barrunda och minifest hos Henrik :). Kollade även på många filmer med Daniel! Så har som vanligt haft en kanonvecka hemma och längtar hem precis lika mycket som vanligt! 2,5 månad kvar. I kalmar har en liten fika på stan hunnits med tillsammans med de vanliga, annars är det som sagt bara uppsatsen som planeras....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0